czwartek, 18 kwietnia 2013

Smarowidło do chleba z awokado i fety


Blender to w moim przekonaniu jedno z najważniejszych urządzeń kuchennych. Wykorzystuję go do przygotowania zup-kremów, pesto do makaronu, jak również past i smarowideł do chleba.
Ta, którą prezentuję dzisiaj, powstała spontanicznie, w wyniku dogłębnej obserwacji lodówki. W oczy rzuciły mi się dwa piękne, dojrzałe awokado oraz pół kostki fety. Wiedziałam, że oba składniki powinny wystąpić wspólnie w jakimś prostym przysmaku. Raz, dwa dobrałam więc "elementy towarzyszące", umieściłam wszystko w pojemniku blendera, wcisnęłam guzik i po kilkunastu sekundach smarowidło było gotowe. Idealne na śniadanie, do kromki domowego chleba. A jeszcze lepsze do zeskrobania ze ścianek naczynia i wylizania łyżeczki...


Smarowidło do chleba z awokado i fety

Składniki
  • 2 dojrzałe awokado
  • 100 g sera feta
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • pół łyżeczki soku z cytryny
  • pieprz
  • kilka kropel ostrej oliwy o smaku chilli

Przygotowanie
Awokado i czosnek obrać i pokroić na mniejsze części.
Fetę połamać palcami na kawałki.
Wszystkie składniki umieścić w pojemniku blendera i zmiksować na gładką masę.
Pasta smakuje najlepiej rozsmarowana na kromkach domowego żytniego chleba (na zdjęciu chleb żytni jasny na zakwasie).

Smacznego!


Przywołujemy wiosnę!!!

3 komentarze:

  1. Powiem szczerze, że odważyłam się choć nie lubię awokado i ... Pasta pyszna, fantastyczna! Obawiam się, że mogę się od niej uzależnić!Idealna, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Cieszę się, że pasta tak posmakowała :)

      Usuń
  2. I ja sprobuje, a nie jadlam nigdy avocado :) Ania

    OdpowiedzUsuń