poniedziałek, 14 października 2013

Muffiny z oliwkami i suszonymi pomidorami


Wytrawne muffiny to jeden z najlepszych przekąskowych pomysłów na przyjęcia - są łatwe do przygotowania, można je zrobić z dowolnymi dodatkami i zawsze wszystkim smakują. Robiąc niesłodką wersję muffinów po raz pierwszy, zdecydowałam się na połączenie zielonych oliwek i sera feta (przepis na te muffiny znajdziecie tutaj). Tym razem wybrałam czarne oliwki i suszone pomidory. Obowiązkowo dodałam dużo aromatycznych suszonych ziół. Wspaniale wkomponował się tutaj suszony czosnek bulwiasty przywieziony dla mnie w prezencie prosto z Podlasia - dodał muffinom wyrazistości i odrobinę ostrości.
Jestem zdecydowaną entuzjastką wytrawnych muffinów i na pewno będę dalej obmyślać nowe połączenia smakowe.


Składniki na 12 muffinek
"Suche"
  • 250 g mąki pszennej (użyłam luksusowej typ 550)
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • suszone zioła: bazylia, oregano, czosnek niedźwiedzi, słodka papryka
  • sól i pieprz
"Mokre" 
  • 250 ml mleka 
  • 40 ml oleju + 50 ml oliwy z oliwek
  • 1 jajko
Dodatki
  • 12 suszonych pomidorów 
  • mały słoiczek (u mnie 160 g) czarnych drylowanych oliwek

Przygotowanie
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Nagrzać piekarnik do temperatury 190 st. C z termoobiegiem.
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami lub przygotować foremki silikonowe.
12 oliwek odłożyć do dekoracji. Resztę pokroić (niezbyt drobno).
Suszone pomidory odsączyć z oleju na papierowym ręczniku kuchennym, a następnie pokroić na mniejsze kawałki (najwygodniej jest pociąć kuchennymi nożyczkami).
W jednej misce wymieszać wszystkie składniki suche.
W drugiej misce wymieszać wszystkie składniki mokre.
Mokrą mieszankę wlać do suchej.
Delikatnie wymieszać wszystko widelcem - tylko do połączenia składników tak, aby masa pozostała grudkowata. Dodać oliwki i suszone pomidory i jeszcze raz szybko i delikatne zamieszać.
Wypełnić masą papilotki lub foremki. Na wierzchu każdej muffinki ułożyć całą oliwkę.
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez 20 minut.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz