czwartek, 8 sierpnia 2013

Mango lassi


Na upalne dni nie ma nic lepszego niż zimne, orzeźwiające napoje. Mango lassi doskonale spełnia swoją funkcję, gdy temperatury przekraczają 30 stopni (żeby nie było wątpliwości - ja nie narzekam na upały, ale lubię mieć pod ręką coś orzeźwiającego). Świetnie sprawdza się jako drugie śniadanie lub podwieczorek, będzie również dobrym zastępstwem dla klasycznych deserów.
Jeśli boicie się, że Wasz blender nie przeżyje miksowania lodu, skruszcie najpierw kostki (np. tłuczkiem). Ja postanowiłam zaryzykować i na szczęście wszystko przebiegło bezproblemowo.


Mango lassi

Składniki (na 2 duże porcje)
  • 2 bardzo dojrzałe, miękkie mango
  • 200 g jogurtu greckiego
  • 100-150 ml zimnego mleka
  • ok. 8 kostek lodu
  • szczypta kardamonu
  • cukier* (opcjonalnie)
* Ja z definicji nie dodaję cukru do koktajli, ale to kwestia gustu. Jeśli Wy lubicie słodkie napoje, zanim dodacie cukier, spróbujcie sam owoc - moje mango było bardzo słodkie samo w sobie.

Przygotowanie
Mango obrać i pokroić na kawałki.
W pojemniku blendera umieścić mango, jogurt, mleko (na początek ok. 100 ml), lód, kardamon i ewentualnie cukier. Zblendować aż do uzyskania gładkiej, aksamitnej konsystencji.
Jeśli napój okaże się za gęsty, dolać resztę mleka.
Wypić od razu, póki zimne!

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz